Wednesday, February 22, 2012

Kisah AKU n Exam Result


Assalamualaikum semua, hari ni aku dapat exam result untuk Sem 1 yg tamat Januari lepas.
Overall, ok la sebab aku target tak banyak and tak nak repeat je. still tak dapat masuk Dean List..sob3x, dah 3 sem kot kat UiTM ni - takde rezeki, nak wat camne dop. But, apa-apa pun - aku bersyukur sebab semua subjek lulus and tak de repeat paper..
Melihatkan gambar kat atas ni (sila kilik kalau tak nak rosak mata)..ada banyak keputusan yang aku tak jangka dapat memulihkan pointer yang terjejas oleh satu subjek yang disangka memberikan A.
1) Introduction To Accounting I - walaupun dulu aku letak at most 3.00, but unexpectedly subjek ni menghadiahkan aku 3.33
2) Business Mathematic - sama jugak, dulu aku predict at most 3.00, but kuasa tuhan - 3.33 berjaya digenggam.
Noted that, dua subjek ni yang aku paling risau gila dan paling noob. 


Ada jugak subjek yang membuat kejutan
1) National Kesatria I - dapat solid 4.00 kat situ, dulu aku expect dapat B+ je.
2) Introduction To Public Sector Quality Management - sama jugak, tak expect banyak but thank god, aku dapat 3.67 untuk killer paper ni.


Subjek yang hampir dan menepati sasaran
1) Islam and Asian Civilization - solid 4.00, as expected.
2) Introduction To Interactive Multimedia - lari sikit but tak banyak, dulu target 3.67, but dapat 3.33..ok la


Subjek yang paling mengecewakan
1) Malaysian Legal System - aku meletakkan harapan yang tinggi kat subjek ni, mempertaruhkan 4.00 tapi hasilnya..hanya 2.67 mampu dicapai.


Tak tau la kenapa, aku rasa maybe ada silap dengan carry mark ni sebab hari tu Madam ada call aku, tanya pasal carry mark, takut beliau tak key in je..huu (stay positif, be optimis)
p/s: carry mark hari tu dapat 35/40. Hrmm, pasni si SOE tu mest percaya yang aku tiru waktu test..

So guys, kinda black day for me. Sebagai bekas student asasi law, markah ini tak sepatutnya aku dapat. Kempunan lagi nak masuk DL..btw, congrats untuk semua yang dapat pointer yang baik dan kepada yang fail, cuba lagi and jangan putus asa.

2 comments:

  1. wahhh, tahniah! atien dapat 3.44 tapi ADS c. Huu

    ReplyDelete
  2. tahniah jgk kat awak, agak kecewa la jugak dengan performance MLS tu..sobs3x

    ReplyDelete