Friday, December 30, 2011

Kisah AKU n Lirik Nasyid Dalam Diriku Pt. 1

Sekarang ni suka sangat dengar lagu nasyid. Menenangkan jiwa dan mempunyai maksud yang senang sangat faham. Sampai-sampai dah banyak jugak lirik lagu yang aku dah hafal.

1. See You Di IPT (UNIC)- "Guru selalu mengingatkan, kita dilarang berkasihan ketika masih di alam persekolahan.."

Lagu ni selalu dengar waktu zaman sekolah dulu. Mendengarkan lirik, aku ni degil jugak sebab tak dengar cakap - last-last cinta sekolah tak bertahan langsung kan. So, buat adik-adik yang kapel kat sekolah tu , jaga pasangan masing-masing elok-elok. Baru kekal sampai ke jinjang pelamin.

2. Sebuah Pertemuan (UNIC) - "Titisan air mata menyubur cinta dan rinduku berbunga.."

Lagu ni pun baru je layan. Mula-mula saje suka-suka nak dengar but lama-lama rasa sedap pulak telinga dengar. Awak, perkenalan kita singkat je, tapi kesannya sangat lama - hampir setahun saya menunggu awak tetapi cinta itu tidak pernah subur dibahagianmu walaupun ianya berbunga di bahagianku.

3. Impian Kasih (InTeam) - "Wanita hiasan dunia, seindah hiasan adalah wanita solehah.."

Waah, bestnya lirik ni. Memang memberi makna yang sangat mendalam. Walaupun cantik mana pun wanita itu, jika disalahgunakan nikmat dan rahmat yang diberi - apakah nilai dirinya lagi dibandingkan dengan seorang wanita yang biasa dan menjaga auratnya, hanya demi untuk suaminya.

4. Kasih Kekasih (InTeam)- "Tak perlu aku ragui sucinya cinta yang kau beri"

Ni lagu untuk orang yang dah nak dekat kahwin. Lagu ni memang layan bila korang dah ada awek and berhajat untuk mendirikan rumah tangga. Orang macam aku ni berangan je la, masanya akan tiba.

5. Hanya Tuhan Yang Tahu (UNIC) - "Dihati ini, hanya tuhan yang tahu - dihati ini, aku rindu padamu

Awak, dulu tak dinafikan lagu ni hari-hari saya dengar. Walaupun kita jarang sangat jumpa tapi sekali wajahmu kupandang - berhari-hari lamanya ia muncul dalam mimpiku.

6. Hakikat Bahagia (UNIC) - "Bahagia itu ada dijiwa mahkota di singgahsana rasa, bahagia itu adalah suatu kesabaran.."

Ni adik aku yang recommend, yang tak boleh belah asal aku nampak budak SBP kat sekolah dia yang pakai lebai mesti aku nyanyi sambil gelak jahat. Lagu ni aku selalu dengar waktu first semester asasi. Kesabaran sangat penting dalam kehidupan seharian. Kenapa aku selalu dengar lagu ni waktu masuk UiTM. Sebab kesabaran waktu zaman persekolahan telah dibalas, sama juga dalam perhubungan - sabarlah nescaya, kebahagiaan akan tiba.

No comments:

Post a Comment