Saturday, December 31, 2011

Kisah AKU n 2012 Resolution

Hello 2012 - please be nice with me. Your predecessor has reward me with a good memories to be remember and I hope you will do the same thing. Resolution atau azam memang penting kerana ianya adalah a set of list of our hope and ambition yang kita akan cuba realisasikan. Azam 2011 aku mostly failed and untuk 2012 ni aku replace dengan yang baru.

1. Mendapat CGPA yang baik untuk setiap peperiksaan yang bakal diduduki tahun 2012. Takde MUET untuk dirisaukan lagi - benda yang bertanggungjawab mengheret aku dalam FSPPP.

2.Tambah kawan lagi. Macam yang Sir Irmo kata waktu asasi - it's your time to start building a network of friend - a link, cable and what so ever..

3.Aktif didalam persatuan FSPPP - maybe BACASS or SMF..waktu first semester aku ni sangatlah pasif. Sebab - Entah?

4.Join SAF 2012, waktu tu aku Part 3. Waktu cuti semester ni nak gunakan sebaik-baiknya untuk mengasah skill dan juga membentuk stamina. En Gani, tunjuk ajarku sifu!!

5.Membahagiakan ibubapa, tak nak melawan dan memberontak. Alhamdulillah, tahun lepas aku tak lah banyak sangat ragam dengan mereka.

6.Blogging - Semoga diarimcbride terus beroperasi untuk penggal2 yang akan datang.

7.Soal pengganti - Allah sahaja yang maha mengetahui. Tak payahlah nak cari-cari, tak payahlah nak diganggu urusan Maha Pencipta. Kalau ada yang sangkut, itu rezeki namanya. Untuk perempuan yang menolak diri ini..

"Redha itu ikhlas, Pasrah itu menyerah"

Aku meredhai pemergianmu dari hidupku. Aku tak boleh berterusan begini, menunggu sesuatu yang bukan milikku - masaku dibuang tika ada lagi insan  yang menagih cinta dariku. Kubu pencinta yang setia pun rebah kebumi. Pergilah. Hati yang dikunci kau telahpun dibuka.

In conclusion, Terima Kasih 2011, diharap Allah memberkati azam diriku ini, familiku dan umat Islam di dunia ini. Amin.

No comments:

Post a Comment