Sunday, December 26, 2010

Kisah AKU n Pangkor: Day 2

Hello guys..hari ini aku nak story pasal my second day kat pangkor island..okeyh, basically program hari ni tak la interesting saangat because consensus memilih untuk tinggal didalam kompleks resort sahaja tapi aku seorang yang adventur memilih untuk menjelajah seluruh kompleks ni dengan adik beradik aku..

mari makan breakfast..iaitu..

egg toast, baked beans, some sausage and fresh orange..

after breakfast..dengan cuaca pun yang agak panas, aku yang tak berapa sihat ni memilih untuk stay kat dalam bilik sementara menunggu green light daripada cuaca hari ni..apa yang aku buat, membuat revision untuk contract law, rumours said lepas cuti terus test from madam ilyana..at last dapat jugak aku membaca buku ni dengan tenang..kat uitm tak sempat because assignment sir harcharan yang memeningkan kepala aku niyh..

cuaca menjadi redup sekitar waktu asar, habis je solat aku terus mencapai towel dan bergegas ke swimming pool at the heart of the resort complex..initially tak ramai sangat tapi dalam pukul 1730 HRS..ramai la juga orang yang berkongsi air mandi dengan aku..kali ini aku rasakan yang skill berenang aku ada kemajuan sikit walaupun dah lama juga tak swimming..

habis je mandi..aku menyarung apparel batik aku dan bergerak pula kearah pantai..ingatkan takde orang mandi, ada rupanya..difahamkan bahawa pantai di teluk dalam tak berapa sesuai untuk tujuan mandi, rilek je mereka mandi, getus hati sambil menggaru kepala..

my sister and younger brother..tiba-tiba je datang,ingatkan tak nak ikut tadi..but at least ada juga orang yang boleh jadi photographer untuk aku..last-last, aku yang pulak yang kena amik gambar korang..

aku dan mr.faris..sibuk la kau..bila aku boleh posing sorang-sorang nie..

style..??, biasa je kan posingnya..tapi at least tak la sekadar berdiri tegak, pandang kamera and siap..betul tak kengkawan..

nostalgia..tak silap aku 4 tahun lepas ada jugak snap picture macam ni tapi zaman dah berubah sekarang as well as our appearance..

nak balik..sempat lagi..:-P

malam tiba tapi aku still nak berjalan lagi..so, aku gathered squad untuk join aku keluar explore kompleks waktu malam pulak..tapi, hampa..sorang pun tak nak join..so keluar la aku sorang-sorang tadi..cantik jugak pemandangan resort ni waktu malam..

tengok match final piala suzuki, malaysia versus indonesia...siapa yang mau amik gambar aku kalau pergi sorang-sorang..nak suruh uncle tu ambik..bikin malu je..so, aku pun snap la suasana ketika perlawanan berbaki kira-kira 15 minit campur extra time..resultnya, malaysia menang 3-0 hasil 2 jaringan safee sali dan satu daripad ashaari shamsudin..dasyhat juga our boys kan..lepas habis match aku menuju ke pantai and alone..waktu ni rasa bebas sangat..takde parents yang kadang-kadang membataskan pergerakan aku, puas hati dapat jalan kat gigi air and pasir pantai yang putih sambil menghirup bayu laut yang nyaman..best dod..
then, aku pun balik la ke bilik sebelum membuka laptop dan start to update my blog sebagai pentutup hari kedua kat sini..for the readers teruskan membaca blog saya ni..
..................the end...................

No comments:

Post a Comment