Sunday, December 5, 2010

Kisah AKU n A Night To Remember

Hello guys..dalam post kali untuk lebih difahami perlulah dibaca dengan post yang sebelumnya iaitu Kisah AKU n The Other Side Of Kolej Perindu..so,briefly setelah berbincang dengan some guys daripada bilik sebelah..kami bertekad untuk unleash kolej perindu pada waktu malam..dan juga branches nya seperti di cempaka dan kenanga(actually,takde dalam plan pun..)..so,secara kronologinya aku akan cerita apa yang kitorang buat sebelum mission,during the mission and after,sepatutnya,aslah yang ditugaskan untuk membuat liputan pada malam ni,tapi aku pun nak buat jugak...okeyh,lets go..

pukul 0830 PM,aku,aslah,wan,najib and yasin pergi ke sec 2,makan untuk mengisi tenaga yang akan digunakan dalam ekspedisi malam tu..


mereka..mana aku,seperti biasa..inilah sebab aku tak suka jadi cameraman..because,mesti takde gambar..kalau ada pun interframed or candid..sucks kan..

dah makan..sementara menanti detik 1200..some of us,main game,ada yang bergossip or facebooking,ada yang menenangkan diri macam yasin..orang bilik sebelah..entah,aku pun tak tau apa yang diorang buat..ada la dengar joe nyanyi..

1200..expedition crews mula gathered depan bilik 1213..sedikit briefing daripada yasin tentang apa objektif dan misi malam tu..so,siapakah yang cukup berani yang joined semalam..
first,
mr.farid(aku)
mr.aslah
mr.yasin
mr.wan zul
mr.najib
mr.hazard
mr.joe
mr.yat
mr.aliff
mr.jimmy

perindu 4 di waktu malam..


level 2..demi menjaga hati "mereka",pencahayaan dikurangkan sikit..

dalam sebuah bilik di perindu 4..oh well..tak nampak apa pun kan..tapi,disaat kami memasuki bilik tu,seram sejuk jugak..

angker tak..

crews mula meninggalkan blok perindu 4 apabila menyedari ada penghuni disitu..

setelah tidak menemui apa-apa yang meragukan di perindu 4..tumpuan beralih ke fakulti, cempaka..lecturer kata kat sini banyak benda yang aneh and seram..even,aku sendiri pernah terdengar and ternampak waktu study group malam-malam..so,alang-alang keluar malam,apa kata kita menerobos masuk fakulti nie..

jalan-jalan cari pasal..the exact plan: to infiltrate cempaka 5 then..

wan zul membuka sebuah pintu kelas yang tak berkunci..kami pun snap some pictures for documentation purpose..dan juga untuk menilai if ada something yang muncul kan..

berehat sebentar..minum air "gedegang",kalaulah aku bawak wallet tadi..ketika ini,dua orang daripada expedition crew menarik diri..mr.yat and mr.aliff..maybe diorang ternampak something..hanya tuhan yang tahu..

budak-budak kenanga 5..ingat tak tempat nie..yeah..kami natives of kenanga kini datang melawat kau wahai kenanga..

k5/101..aku datang..rindu kaulah..rindu sweet memories bukannya nightmares dengan sorang lagi tu..

then..kami pergi ke satu lagi tempat yang bawa memories yang banyak..iaitu..bilik study..ohh,study group waktu first sem memang best..walaupun bilik ni selalu conquered by usop and the geng..picture kat atas..buat2 siapa yang tak nampak..harap maaf la yerp bukannya aku yang snap..tapi..

jangan risau..still ada gambar untuk korang...semua ada..thanks najib for these pictures at study room..erm,lupa mau inform,malam tu kitorang tidur sekejap kat bilik study tuwh..tapi,perasaan takut bercampur bimbang if kena tangkap dengan RS and guardfather..so,kitorang pun pulanglah ke bilik masing-masing..dan pada pukul 0155 AM..tamatlah ekspedisi kami malam tu..walaupun tak jumpa apa,tapi aku still happy kerana dapat mengimbau kenangan lama di kolej kenanga pada sem 1..dan aku rasa crews dari kenanga juga merasakan feeling yang sama..right guys..
.........................the end..............................

No comments:

Post a Comment