Wednesday, September 29, 2010

Kisah AKU n Call Of Duty 4 : Modern Warfare 2


Erm,ni lagi satu game baru yang join laptop aku semalam..tak taw la kenapa, tapi game ni memang datang time baik punya..waktu aku tengah sit untuk final paper exam aku..balik je bilik tadi dalam pukul 12.30, aku terus main game ni and tanpa aku sedari, dalam pukul 5.00 tadi,aku da complete kan story game ni..ha3x,record antara game yang terpantas aku main..dasyat tak kengkawan.

secara taktikal nye game ni aku bagi 10/10..wau..fullmark untuk kau..another greta game from call of duty series..kalau korang semua nak taw, aku ni memang follow call of duty ni from call of duty 2 lagi..yang first aku tak main lagi,plan nak mintak yazid malam ni..tak tau la kenapa, tapi aku dah start minat modern warfare rather than others..ianya taktikal and breathtaking jugak..mission dalam call of duty 4 modern warfare 2 ni merangkumi askar elit british iaitu Task Force 141 dimana kita boleh main character sgt. gary "roach" sanderson" n also the first character that we play in modern warfare series iaitu captain john "soap" mactavish..in american side pulak..kita just jd PFC jerp..first is Allen n second is PFC James Ramirez..story dye agak intersting iaitu america telah diinvade oleh russia.pergh..cam impossible kan when sattelite amerika telah disable..

antara places dalam mission ni ialah kat banjaran tian shan,rio de janeiro, alaska, kazakhstan, amerika syarikat(virginia) n afghanistan..mercu tanda kat dalam game ni pun banyak jugak antaranya patung christ the redeemer, washington monument,white house and also the capitol..melihat kepade scenery, atmosphere n theme in this game..semuanya berada dalam kelas yang tersendiri..civilian yang tengah chaotic, scene kat airport bila kene serang dengan makarov and the gang and ketika virginia d'iinvade..semuanya nampak hidup..

dalam game ni jugak ada part yang kita kena drive snow mobile n boat..agak exciting sikit mula2 sampai terlanggar pokok..second try x lepas la pulak ramp 2..

korang semua mesti tertanya2 kan apa ending game ni..dalam game nie 2 playable character mati iaitu PFC Allen n Sgt. Gary "Roach" Sanderson...semuanya dek kerana the american general Shepherd yang betrayed the whole western forces..Allen mati waktu CIA undercover mission untuk gather information about makaraov while Sanderson mati ketika mission m'extract data makarov from pc..waktu nak hand in data tu kat Shepherd,dye kena tembak dengan Ghost skali..sian kan..pastu Cpt. Price n bekas mentee dye waktu call of duty modern warfare yang dah jadi kapten jugak sekarang..Cpt. MacTavish(waktu ni kita main pakai character ni..final mission..) pergi balas dendam and mactavish berjaya membunuh Shepherd dengan membaling combat knife yang tepat kena kat kepala si Shepherd 2..tapi, aku still wondering, makarov apa cerita ek..tergantung la pulak game nie..maybe ada sequel kot..takpe la, janji aku da main game ni..puas hati la aku cakap..
..............the end..............

No comments:

Post a Comment