Monday, July 15, 2024

Kisah AKU n Fariq's 5th Birthday

Assalamualaikum,

Malam ni suka aku nak share our modest birthday celebration untuk my firstborn iaitu Fariq Ilham yang sekarang dahpun berumur lima tahun!

Asalnya nak staycation kat iCity, tapi most of us baru recover dari demam so aku postponed ke minggu ni. So petang semalam, aku dan anak-anak ke Bukit Sentosa untuk beli barang untuk out last-minute party. Terpaksa heret diorang ni, terkantoi pulak time nak keluar rumah. Haha. Mula-mula lalu Darsa Fried Chicken tapi ramai orang, then pergi Ikhwan, takde stok ayam goreng pulak. Sudahnya ke KFC je lah, tu yang paling cepat.
Sampai rumah dalam jam 7 petang, terus setup meja makan since kami ada ajak keluarga terdekat jugak iaitu mak ayah dan adik aku.
Haa, jangan buat sepah. Mak abah dah kemas rumah..:-p
Sekitar jam 8.30 malam, tetamu kami pun tiba. Mak pun ada masakkan pasta untuk menambah makanan pada malam itu. Tengok si Iman tu, belon pun dah nak sama besar dengan dia. Haha
Birthday cake bertemakan Dragon Ball, diapit koleksi action-figure Dragon Ball milik anak lelaki aku yang sorang ni. Tah macam mana boleh suka tengok cerita ni. Huhu
Iman bersama her loving atuk dan opah. Ni tengah tunggu Fariq dapat mood birthday, ada ke malu-malu pulak tak nak ambil gambar..:-P
Haa, baru muka happy sikit. Fariq pakai costume Goku malam tu..:-)

Birthday boy bergambar kenangan bersama mak abah berserta adik Iman. Tak sangka dah lima tahun umur bro ni.

Sesi memotong kek. Yang laki tema oren, sebab aku tak suka baju kaler cerah memang grabbed je lah uniform UiTM tahun 2011 ni. Haa, muat lagi tu. Huhu

Okay silakan menjamu selera ye. Family Along pulak takde, kalau ada mesti bertambah meriah..:-)

Tuan rumah pun nak makan jugak. Last makan time breakfast pagi tu.

Tahun ni takde physical birthday gift ye Fariq, minggu ni kita lepak kat iCity ye. Kita pergi SnoWalk and taman tema kat sana..:-)

Diorang tak terus balik, sambung lepak tengok bola Selangor lawan KL which ended dengan kekalahan the Red Giants. Sobs. Pastu sambung tengok cerita Tamil pulak. Haha

Sedikit selingan before menutupi entri malam ni, jam 3 pagi tadi aku sempat meluangkan masa tengok Final UEFA UERO 2024 perlawanan diantara England menentang Spain. 
Memang tepat ramalan aku team mana yang masuk final, cuma result je tersasar. Haha
Stylo tengok bola sambil makan loaded potato bowl. Tang bekas air yang mahal tu, Kickapoo free flow the whole night..:-P
Game berakhir dengan kemenangan dramatik 2-1 Spain keatas England. Aku tak kisah sangat kalah since Spain memang dalam kelas tersendiri. Tapi yang aku geram dengan si Southgate tu time tengah 1-1, asal hang tak all-out attack je masukkan attacking minded player macam Gordon belah left wing untuk support Toney dan Watkins. Palmer at least dah cover belah kanan. Satu lagi yang buat aku panas, Trippier pun tak main. So sudahnya dua-dua player Newcastle tak main, tu yang kalah tu. Haha

Haa, itu sahajalah cerita kami menyambut birthday Fariq yang kelima ni, apa-apapun selamat hari lahir buat Muhammad Fariq Ilham, semoga membesar dengan jayanya dan menjadi anak yang soleh dan juga berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Amin In Sha Allah.

P/S: Tak sabar tunggu first game Newcastle hujung bulan ni. Friendly pun friendly lah, aku dahrindu nak tengok baju hitam putih ni..:-p

No comments:

Post a Comment