Tuesday, April 19, 2022

Kisah AKU n Ramadhan 2022 - Wk2

Assalamualaikum,

Hari ni suka aku nak update cerita minggu kedua Ramadhan tahun 2022 ni. Untuk pengetahuan, minggu ni aku dah balik Rawang, while leaving my wife dan kids dekat kampung. 

Isnin aku dah start bekerja di office semula. Biasanya lepas Sahur, aku mandi dan solat Subuh. Pastu terus gerak ke Bangsar South. Biasanya jam 7 pagi dah sampai. Sambung tidur before masuk kerja jam 8.30 pagi.

Di bulan Ramadhan ni jugak Surau kami akhirnya dibuka kepada staf-staf. Alhamdulillah. Dah tak payah berjalan ke Masjid bawah tu lagi. Huhu

Before balik rumah, my colleague - Shaza dan Irfan ada bagi gift for my daughter. Thank you guys, really appreciate it..:-)

Habis kerja pukul 4.30 petang, tapi aku biasanya kerja sampai jam 5.30. Sama je, balik 4.30 pun jalan jem. So biasanya aku tidur dalam kereta dulu, 6.40 tu baru aku gerak balik. Tapi hampeh, sama jugak jem. Cibai betul. So memang sampai rumah pun 7.30 petang keatas. Lewat sikit lah.

Kalau lewat sangat macam hari Rabu tu, aku makan kat R&R Rawang je..:-)

Wife pun ada hantar gambar anak jugak. Minggu ni sepupu Fariq tidur sama dalam bilik tu..:-)

Malam seperti tahun-tahun sebelumnya, aku berterawih di Surau Mawarsari. 

Cuma tahun ni aku macam malas sikit nak bermoreh kat sana, maybe sebab esoknya pergi kerja awal pagi kot. Sudahnya minum kat rumah ayah je, sebab aku memang tidur sini. Huhu
Jumaat lepas habis kerja around 5pm - aku, mak dan ayah bergerak ke Port Dickson. 
Singgah R&R Sungai Buloh beli makanan siap-siap kot lah jem.
As expected jalan sesak dari Istana sampailah ke Tol Sungai Besi.
Berbuka puasa didalam kereta di R&R Port Dickson Selatan. Dah nak sampai pun, tapi tu lah tak sempat nak sampai rumah Along.
Lepas Terawih aku pun ready for another 1-hour journey to Melaka. Nak jumpa anak bini, rindu. Huu
Sabtu kami sekeluarga jalan-jalan naik kereta. Asal nak ke farmasi, restock ubat-ubat wife dan anak. Pastu menyinggah butik nak mencari Fariq punya songkok dan sampin. Baju raya kami dah beli, cuma cam biasalah kena alter sikit. Tengok Fariq rindu abah kot sampai tidur pun nak peluk. Huhu
Ahad rutin yang sama je lah. Pagi main dengan anak, petang ke Bazaar Ramadhan di Serkam Darat. Fariq tu dah nak tidur time ni. Haha
Malam berterawih di Masjid, dan singgah minum dengan Zed before balik rumah.
Finally, dapat jugak aku merasa Mee Bandung ni. Memang terbaik pekena lepas sembahyang. Huhu
Isnin dalam jam 4.20 pagi aku bergerak ke Bangsar South, sampai R&R Serdang jam 5.50 pagi. Sempat sahur air mineral je. Huhu

That's the wrap untuk cerita minggu kedua Ramadhan 2022 aku. Okaylah nak tidur dah, penat wei. Nasib lah esok cuti Nuzul Quran. Bolehlah recover balik kelemauan yang melanda. Huhu

No comments:

Post a Comment