Wednesday, March 25, 2015

Kisah AKU n Precast Concrete Conference 2015

Assalamualaikum,
Malam ni nak share sikit tentang pengalaman aku monitor satu event yang dianjurkan oleh Trueventus ni - Precast Concrete Conference 2015 bertempat di Ritz Carlton, Kuala Lumpur.
Sedikit pengenalan tentang PCC 2015 ni membawa lebih 15 speakers from all over the continent untuk membentangkan strategi, isu-isu dan juga white paper berkenaan dengan  precast concrete, ranging from cost cutting measures, time saving approach, logistic coordination dan sebagainya. 
Yang pelik gila, event Precast ni aku tak pernah jual pun. Before the current event CFO Indonesia, aku jual Industrial Estates & Business Parks je. Tapi semalam, Big Boss personally pick aku and Abdul untuk jadi representatives from BD Team untuk monitor kelancaran this event. Thanks John!
Ni Abdul, one of my colleague yang dipilih oleh John jugak untuk mewakili BD Team untuk conference PCC 2015.
Takde buat apa pun tadi. Cuma jalan-jalan kat area Ballroom tu and jadi LO untuk delegates-delegates yang hadir. 
So far untuk event-event yang kami organized memang tak pernah failed, at least 60 delegates mesti confirmed. Macam event tadi pun rasanya mencecah 75 delegates jugak..:-)
Dapat lah tengok macam mana orang-orang besar ni berdiskus mengenai subject matter yang dibawa. Memang totally impressed, dari segi cara mereka bercakap, gelak dan even minum pun..huu. Memang aku agak observant sikit tadi..:-)
Ritz Carlton ni memang port biasa company ni kalau buat event kat Malaysia, kadang-kadang mungkin switch ke Pullman or Marriot.
Haha, dengan sign "Restroom" pun nak bergambar..pelik betul bos aku ni..:-p
Memang terbaik betul rasanya dapat diberi peluang untuk merasai sendiri pengalaman memantau conference ni. Backthen, time berkhidmat dalam SMF and SASEA selalu formulate, plan, execute bersepah-sepah program, cuma time dah jadi pekerja, this is my first experience yang aku ada..-)
Dalam pukul 12 kami bergerak meninggalkan Ritz Carlton dan menuju ke Plaza Sentral. Still ada tugas yang lagi penting untuk dibuat untuk next event, CFO Indonesia ni..
Buat mana-mana HR personnel yang ada terbaca blog ni, kalau nak request our Training Calendar for 2015, please don't hesitate to contact me ya..-)
After lunch je terus hit the phone..haha

P/S: Risau pulak event CFO ni, belum ada rezeki rasanya. Insya Allah, semoga dipermudahkan. Amin

No comments:

Post a Comment