Sunday, November 24, 2013

Kisah AKU n 23rd November 2013

Assalamualaikum semua, mata dah ngantuk sebenarnya - tapi tu la, tak boleh nak tidur pulak. Banyak beb kerja nak fikir sekarang ni, Project Management Bidding Session tinggal lagi dua minggu, but project kelolaan aku ni baru ada progress dalam 35-45 %, risau gila sebab memikirkan aku yang hold position as Project Manager - kot la, kena hentam dengan panel time bidding nanti. Kesian kat project team aku..huk

Well, ni cerita semalam sebenarnya. Lepas je aku balik from PROMA Day, tidur jap. Pastu dalam pukul 5.30 petang tu family aku except adik datang ke Shah Alam, tujuannya nak melawat aku sebab last aku jumpa diorang ni time Raya Haji hari tu. 

Atas nama family, aku tolak tepi komitmen aku untuk SAF semalam dimana upacara penutup telahpun berlangsung. Bukan apa, akak aku selalu kata kat aku yang mak dan ayah kadang-kadang kecil hati dengan aku yang lebih pentingkan organisasi daripada family sendiri. So, aku pun menolak sebarang kerja semalam. Alhamdulillah, aku telah pun dilepaskan dari segala jawatan kat fakulti dengan pembubaran MPP dan SMF minggu lepas.
Jadi, petang tadi sebenarnya mereka bukanlah sekadar datang melawat tapi hendak meraikan hari lahir aku in advance, yang bakal tiba pada 26th November ni..see, mana mungkin aku tolak pengorbanan family aku demi organisasi yang dah banyak aku berkorban tu. 
Terkejut jugaklah sebab aku pun tak berapa sedar yang hari lahir aku ni memang around the corner je - so, ayah bawa kami makan di Vichuda Seafood Restaurant, highly recommended jugak sebab time asasi aku pernah makan kat sini dengan Abg Nezam Crew. 
Kakak aku ni, balik rumah jap sebab ada urusan praktikal katanya. By the way, family aku ni baru je lepas jumpa adik aku kat SBPI Rawang tu, sekarang ni dia tengah SPM kan. Mesti lah kena support :-)
Mak cakap aku dah kurus balik..yeke? Tak tau lah. Mungkin jugak rasanya sebab minggu ni aku agak kurang sikit makan sebab banyak kerja. 

Apa-apa pun, tahniah untuk rakan seperjuangan di fakulti, Athari Tharwan yang sudahpun bergelar suami semalam. Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. Amin.

No comments:

Post a Comment