Wednesday, May 22, 2013

Kisah AKU n Third & UCL!!

Assalamualaikum semua, jarang benar aku nak update pasal gaming experience kan..rasanya last post pasal game adalah dalam setahun lepas. Tapi, hari ni rasa nak share jugaklah game sukan yang menjadi kegilaan aku sejak dulu lagi. Tapi jangan lah gelak tau sebab ni game lama..huk, FIFA 2011. Kuno kan, adik aku pun dah main FIFA 2013 kat laptop dia. Bukan apa, lappy aku ni dah nak masuk 3 tahun - hardware pun dah tak betul, bateri pun kena recommend untuk replace baru.
So, aku baru je habis main BPL tadi - apa yang seronoknya nak share sebab kali ni aku main pakai level Professional, haa, noob kan. Sebab before this main semi je, tu yang nak up selevel. Nak dijadikan cerita musim yang aku main ni agak bergelut jugak pada mulanya - bayangkanlah dah masuk game yang ke 22 aku still lagi kat dalam relegation area. Tapi, bila dah lama-lama main, aku pun dah adapt dengan level Pro ni and nilah hasilnya. Game terakhir menentang MU ni bakal menyaksikan perebutan tempat ketiga - gila cepat naik kan? haa~
Main kat Old Trafford, waktu kat St. James Park aku kalah 3-0, sebab time tu memang still berusaha nak menyesuaikan diri lagi..huk
First 11 aku - huu, asal ada Farid? Haa, ni lah habit aku dari zaman muda-muda lagi. Kalau main game sukan, mesti kena ada character sendiri..:-p
Ramai pulak yang tengok..huu, perlawanan penting dan terakhir untuk season ni.
Agak-agak referee ni pun kena beli jugak ke dengan si MU ni?
Half time menyaksikan anak buah Pardew mampu mengikat Ferguson's boys di gelanggang mereka sendiri, dengan possession 55% dimiliki oleh MU. Takpe-takpe, kita bagi diorang penat serang time first half, pasni siap la korang..huu
Minit ke 60, pertahanan NUFC, Mathieu Debuchy dilayangkan kad merah - tackle biasa je kot, memang dah kena beli referee ni..huk, Tapi, semangat hitam putih masih kuat, Newcastle cuma berharap peluang daripada counter attack je - sebab fokus sekarang untuk defend hinggalah wisel penamat ditiupkan..:-)
 
Pada minit terakhir masa tambahan, hantaran lob Farid dari kiri padang disambut oleh skipper berbangsa Perancis, Yoan Gouffran yang kemudiannya dengan tenang memasukkan bola kedalam gol. NU 1 - MU 0!
Celebration yang gemilang pada minit-minit akhir, sekaligus merealisasikan impian MU ke Europa, haaa~ - jaringan Gouffran pula membawa kami ke pentas UCL.
Tahniah kepada Newcastle dan juga saya sebab berjaya membuktikan yang semua orang boleh main level Pro..huu.
Buat MU cuba lagi ye season depan. Kami masuk UCL dulu ok, korang try la Europa, level senang sikit..kah3x
Kedudukan penamat - berjaya menamatkan season ni ditangga ketiga. Cuma kurang 3 mata je belakang Arsenal yang dapat nombor dua. Good job Pardew!!
Adoi, Cisse aku tak dapat nak jadi top scorer pulak. Tapi jumlah jaringan sama je. Kira oklah tu, kitorang bergelut kot season nni, berapa kali kena tibai tanpa melawan, haa~
Apa-apapun keeper aku, si Krul ni memang mantap. Biasalah waktu awal-awal je banyak bolos - dah last-last defend pun mantap, memang berganda-gandalah clean sheet dia ni..:-)

No comments:

Post a Comment