Tuesday, August 21, 2012

Kisah AKU n Last Day Ramadhan 2012

Salam semua,

Warning : Entri ni mempunyai beberapa gambar yang separuh keterlaluan. Viewer discretion is advised.

Alhamdulillah, syukur kehadrat ilahi. Berjaya jugak aku menghabiskan puasa Ramadhan tahun ini dengan baik, penuh tapi tak tahulah Allah terima atau tak. Harapnya terima lah. Dan yang keduanya, line internet hari ni di kampung oklah pulak tak macam tahun-tahun sebelumnya. Seperti biasa, dalam blog ni kalau tiba je lebaran - diwajibkan ada at least 3 entri - pertama, hari terakhir ramadhan tahun itu, hari raya pertama dan yang ketiga tu (optional). So, this is my first entry which is the last day 2012 Ramadhan.
Tahun ni takde nak buat kerja sapu-sapu, kemas rumah semua, jom jadi berani sikit..huu, cuci ayam..erk
Basuhkan benda ni - akupun tak tau nak sebut apa tapi nampak macam tempat nak bakar ayam, daging dll. Acu Keon buat bbq malam tu.
Haa, yang ni seperti biasalah macam tahun-tajhun sebelumnya. Bakar lemang feymes ni, sampai ke Putrajaya tau kepopularan lemang ni, nak dapat lagi yang ada jagung tu. Kenapa semua picture tak pakai baju ni, maaf ye readers - cuaca di Perak Tengah tersangatlah panas, dehidrasi aku tau.
Petang pulak, budak ni sampai. Tersangatlah aktif. Aunty aku haritu baru bersalin, duduk kat kampung lah berpantang. Anak dia ni pulak, katanya dah macam jantan. Tak tau lah, maybe kurang perhatian kot..huu
Agak-agak dalam pukul 6, cuaca jadi redup sikit. Akupun rasa dah tak sabar nak menghabiskan puasa tahun ni. Teringat pulak ada bawak reket badminton, apa lagi melenjan lah dengan pakcik and adik aku sampai pukul 7. Amazingly, tak rasa penat pun.
Malam, lepas takbir raya. Uncle aku, Acu Keon ada bawak set karaoke. Tapi aku tengok je. Nak karok kat sini, erm segan pulak. Dengan kengkawan takpe lagi..huu

So, itulah penutup Ramadhan tahun ni. Waiting in line - First Day Raya 2012.

No comments:

Post a Comment