Sunday, August 3, 2014

Kisah AKU n Games Review - The Respawnables

Assalamualaikum semua, bertemu lagi didalam segmen Games Review, segmen yang memaparkan games da juga aplikasi Android yang terkini dan juga yang lama..haha. Okay, untuk minggu ni, games Android pilihan aku ialah The Respawnables yang direka oleh Digital Legends Entertainment.
Loading screen - ni merupakan games jenis First Person Shooter which is one of my favourite. Actually, game ni dah lama aku download, but since segmen review ni pun baru je aku launch sebulan lepas, so, bantai je lah..:-)
Game ni takde latar belakang pun unlike Frontline Commando yang aku review minggu lepas - dari pemerhatian aku, background game ni ialah era moden judging from the weapon, dan juga outfit yang ada. Basically, player kena complete missions yang diberikan (menurut DEL, ada 185 mission yang total) contohnya macam gambar atas ni. Missions pulak bukannya based on story, but it's more kepada task. Eg: 20 head shots, Kill 5 enemies within the range of 5 metre, etc.
Seperti game-game free yang berlambak kat Android tu, The Respawnables juga bermurah hati untuk bagi daily supplies bagi mengimbangkan the needs for extra cash atau gold. 
And of course, gold ataupun cash diperlukan untuk upgrade skills dan juga unlock/purchase gear baru seperti weapon yang terdiri daripada pistol, SMG, machine guns, rifles dan juga special. In addition, outfit seperti topi, seluar, baju dan juga armor juga boleh diunlock. Finally, player juga boleh membeli cash or experience booster dan juga tactical tools such as invisibility, trap medal, super grenade, tazer etc. untuk dominate the killing field.
Bundles datang dari bentuk package, dimana player boleh purchase a selection of package to suit korang punya battle style. Sniper Pack ada, Zombie Pack pun ada, Urban Ops, Desert Storm , Elysium dan juga banyak lagi. Each of this package ada speciality masing-masing. Untuk sesiapa yang bertarung menggunakan prinsip "One Shot, One Kill" sudah semestinya memilih Sniper Pack, yang ala-ala SWAT tu boleh purchase Urban Ops or Desert Storm.
Ada berpuluh achievement yang perlu player unlock untuk completekan game ni. Lagi tinggi level, lagi banyak weapon dan juga tempat yang player boleh access.
The Respawnables jugak ada function multiplayer dimana player boleh battle didalam team ataupun bebas macam dalam single player dimana, contestant berbunuhan sesama sendiri tanpa ada team..haha
Dalam game ni ada 10 combat arena, rank from the player level. Macam aku cakap tadi, lagi tinggi level, lagi susah atau complicated lah combat arena tu.

Okayh, jom kita selak grafik The Respawnables ni. Memang fine, walaupun nampak agak kartun..but what the hell, janji best!
Royal Garden merupakan combat arena favourite aku, due to its nature yang open dan ada vantage point, sesuai untuk player berdoktrinkan "One Shot, One Kill" macam aku ni..huu. Tapi, nak ke vantage point tu lah payah, sebab kadang-kadang kena lalu open space dulu, macam dalam gambar ni..huu
Ni combat arena yang terakhir, untuk Lv 35 keatas. Ada banyak jugak choke and vantage point.
Hehe, the best feeling time main game ni..Pro sangat aku ni, sampai tengah aim kepala otak enemy pun boleh amik screen cap lagi..hii
Satu lagi weapon kegemaran aku ialah Revolver, walaupun kecil tapi kekuatannya match dengan Shotgun. Plus, guna Revolver ni memudahkan mobiliti player. Oh lupa pulak, outfit player boleh ditukar-tukar mengikut kesesuaian. Gambar kat atas - Android Outfit.
Dalam combat arena, akan ada satu special enemy yang akan ditagged dengan tengkorak kaler kuning. This enemy memang kuat dimana dia ni equipped dengan weapon dan outfit yang jauh lagi moden daripada player-player yang lain. So, dah nama pun special, bila player personally kill mamat ni, player akan dapat extra cash, gold or points.
To nlock new level, player mestilah tingkatkan experience. Kalau fulfill mission lagi banyak experience yang akan player dapat. Score can be obtained from beberapa banyak enemy player kill, dan juga jumlah medal yang player collect. Cash pulak depends on score point, lagi banyak point, lagi banyak cash player dapat.

Buat Androidian kat luar sana tu, jom lah try game ni. Rating tinggi aku bagi kat grafik dan audio, serta gameplay and sederhana for its insane price for purchasable item. Kurang lah sikit harga benda-benda tu, takpun tambah lagi banyak reward in a form of cash and gold kalau fulfill mission. Baru okay! Overall, game ni sangat sesuai untuk casual shooters because it's fun and highly addictive.

No comments:

Post a Comment