Saturday, May 17, 2014

Kisah AKU n Dialog Hubungan Malaysia - Singapura & ASEAN Pt. 1

Assalamualaikum semua, semalam telah berlangsungnya sebuah event yang dianjurkan oleh Students Association of Southeast Asian Affairs di UiTM Kampus Seremban 3. Program yang berunsurkan dialog ini dihadiri oleh His Excellency Mr. Ong Keng Yong, Duta Besar Singapura ke Malaysia. Aku bercadang untuk split kan entri-entri untuk program ni sebab tak nak satu entri jadi terlalu padat dengan gambar. So, untuk entri yang first ni aku nak cerita pasal hari sebelum event tu.
Kami bertolak ke Seremban pada 15 Mei 2014, kira-kira pukul 6.30 petang.
Bersama Presiden SASea, Aiman.
Kami tiba di Kampus Seremban 3 dalam pukul 8 malam. First time beb aku jejak kaki aku kat FSPPP' flag campus ni..:-)
Bercahaya betul muka aku ni..haha
The boys yang naik bas, Mon dan Nik dah gerak awal petang. So, diorang dah sampai dulu.
Menginap di Kolej Bendahara Skudai. Uniknya kat kampus ni, semua bangunan ada nama yang special. Even, office polis bantuan pun ada nama tersendiri jugak..haha
Letak barang kat dalam bilik dulu. Serius mantap gila bilik kolej kat sini. Memang selesa jugaklah, mana taknya - lampu belajar ada kat each desk, tandas pulak dalam bilik, tempat sidai baju pun kat balkoni bilik je..:-)
Singgah minum malam dulu before memulakan tugas membuat persiapan dewan.
Persekitaran Kampus Seremban 3 ni memang cantik, siap ada tasik lagi kat tengah-tengah kampus, rasa macam dah kat Korea pulak..lol
Mengangkut sofa-sofa untuk VIP. Kat sini Unit Fasiliti ada sorang je staf..haha, kelakar betul.
Encik Mohiyuddin yang mengetuai persiapan tempat pada malam tersebut. Ni pensyarah ASEAN aku dulu..huu
Ni diaa..manusia yang bertanggungjawab untuk segala benda berkaitan multimedia dan teknikal untuk program ni..:-)
Tenaga wanita SASea yang memberi komitmen yang baik sepanjang program berlangsung.
Malam tu aku buat audio and video check. Macam biasalah, kerja sejak zaman SMF lagi..haha
Kami habis setup dewan dalam pukul 2.30 pagi, letih beb, dengan laparnya lagi..huk
Habis je setup dewan, kami bersiap untuk dinner. Makan malam apa bendanya dah pukul 3 pagi? haha. Balik je terus tidur sebab esoknya nak kena bangun awal pagi, nak buat final AV check.

Nantikan entri kedua untuk Dialog Hubungan Malaysia - Singapura & ASEAN. Sebenarnya aku tak berapa nak sihat ni, badan tak berapa nak sedap..huk. So, mungkin lewat sikit kot aku update. Till then, take care!

No comments:

Post a Comment