Monday, June 27, 2011

Kisah AKU n Already Ended??

Alhamdulillah, sekarang ni keadaan aku : fizikal dan mental bertambah baik. Dapat lah jugak aku menutup kesemua kelemahan dan kepincangan aku tempoh hari.

First, konflik kekeluargaan - malam sabtu kakak aku dikejutkan dengan panggilan telefon daripada adikku "Along, tolong carikan lampiran untuk folio adik - at least 9, esok bawa kat sekolah.." Aku and kakak aku yang tengah sedap melayan maharajalawak kat youtube, tetiba, dipaksa berhenti dan mula mencarilah sikit info dan artikel. Then kakakku berkata.."Abang, jom la tolong carikan, maybe ini masanya kau boleh minta maaf dengan dia..".

Aku pun mula-mula macam acuh tak acuh tapi bila difikirkan, inilah masanya untuk menghentikan perang saudara ini.Kami pun menyelongkar pakcik google tu dengan mata yang hampir-hampir kuyu..teringat pulak waktu aku buat folio sejarah waktu Form 3, kakak aku pernah tolong juga, so, sekarang ni lah time aku tolong adik aku pulak.

Esoknya, segala artikel yang kami jumpa perlu di print kan, takkan nak bagi soft copy kot kat cikgu dia. Damn..mahal gila - RM20, print hitam-putih je bukan colour pun. Then, aku tanya ibu, "Mak, abang rasa nak belanja semua makan KFC la, agak-agak adik makan tak??"."Tak kisah la..". Akupun bergegas ke KFC Rawang, "Pergh, duit lagi ni..takpe2 esok gaji.."getus hatiku. Dah beli, kami pun bergerak ke SBPI Rawang, masuk-masuk je, sunyi-sepi, dah tu panas macam kat gurun, akupun berfikir, macammana lah diorang hidup dalam ni..bahang dia boleh rasa dari dalam.

Lama juga nak tunggu budak ni, sambil-sambil tu layan video mat luthfi yang latest, sumpah kelakar. Tetiba, adik aku menuju kearah kereta - aku nampak riak mukanya macam nak tak nak, aku menelan air liur.."Oh god, macam mana ni??"

Habis je memunggah barang dan juga baju, kami bersama adik melepak di pondok yang disediakan. Aku sendiri yang keluarkan KFC,Laptop,Broadband and yang paling penting folio dia. Senyap, waktu makan sepatah haram dia tak cakap, waktu main video game pun sama, sedangkan tengah main laptop aku tu. Aku terasa kekok pulak, then ibu memanggilku then beliau membisik "Tadi adik cakap, dia takut nak sembang dengan kau, dia tengah tunggu kau start tu..". Aku pulak, "Sepatutnya, abang yang segan nak start dulu - tapi, takpelah.."

Aku mendekatinya.."Eh, adik, aku ada game baru untuk kau, tak nak tengok ke??" Then, kami pun bersembang, betul, waktu aku gaduh dengan dia hari itu, aku baru je habis download game kriket, adik aku ni cricket player kat sekolah, hari itu dia ada request kat aku suruh download, tapi, well, korang tau kan internet tu perangai macam mana -macam biskut, sekejap ada, sekejap takde.

Air yang dicincang tak akan putus, now, I know.

Second, tadi dapat e-mel from ayah, aku dah reply pun. Alhamdulillah, keadaannya baik saja disana - makan agak susah sebab beliau tak tahu samada makanan itu bersih atau tak, bukan soal halal ke apa. Pasal, Sudan negara Islam. So, takde problem sangat tentang itu. He added, jangan terlalu risau sangat takut-takut nanti ayah kat sana okay, kitorang kat sini yang teruk. Still, tertunggu-tunggu e-mel baru from my dad niyh..

p/s: Bila nak hantar gambar.

Third, pasal UiTM, FUU, and MUET. Alhamdulillah juga, aku pun dah dapat menerima kenyataan. At least, lepas ni tak payah lah nak berkejar-kejar, nak call, nak appeal lagi. Dah malas nak fikir semua ini lagi. Aku harap, dapat sambung belajar balik kat UiTM bulan 9 ni pun dah cukup bagus. Kat mana diorang nak tendang aku, tu belakang cerita.

Fourth, hujung bulan memang ditunggu-tunggu oleh seseorang yang bergelar pekerja..kenapa?? gaji masuk la, apa lagi. Petang ini nak kena buat accounting sikit.

So guys, aku berjaya meratakan semula perjalanan hidupku yang terumbang-ambing selama ini. Diharap, hari-hari yang mendatang bakal membawa kegembiraan kepadaku.Amin.

p/s: Tengah buat novel ni..

2 comments:

  1. amboi buat novel farid? kena bg kita yg hantu novel ni baca

    ReplyDelete
  2. ade la sikit psl zmn aq jd prs smpai skrg..nk ke ko bce..18 sx..ha3x

    ReplyDelete