Thursday, October 14, 2010

Kisah AKU n Age Of Empires 3


ni la game age of empires 3 yang top zaman2 dulu tuwh..actually, waktu tengah2 boring camni game apa pun boleh buat main kan..takde la aku nak cerita pengalaman main age of empires 3 ni dengan kengkawan kat uitm hari tu..ala, sebelum balik rawang..to be exact, lepas final exam habis, aku decided untuk tinggal sekejap kat uitm, nak rasa best tak tinggal kat sini tanpa perlu memikirkan apa yang nak kena baca lagi..so, buat siapa yang dah baca entry aku yang lama tuwh, korang taw la kan,,erm, nak cerita jugak kea..ok la, as i said in my previous entry..aku and some of the friends happy gila main game LAN kn sampai tak ingat nak tidur pun..erk,aku bukan kaki dota kay, x minat aku game camtu..dan game yang dimaksudkan ialah the age of empires 3 lah..initially, aku just main game ni dengan aslah je..tapi, forum bertambah kepada 3 apabila fizi pun join sekali..memang best la waktu tu..tak sabar nak rematch ngan korang balik kat uitm lepas nie..ada la beberapa cubaan mengajak si mujahid tu, tapi dia kata dia dah tak nak main game ni dah..jual mahal ko..so, untuk post hari ini aku cuma ada beberapa screenshot yang dicapture oleh fraps..itupun waktu aku main dengan aslah..yang kelakarnya,bila kitorang menang tak record pulak..and pastu waktu kalah pulak ter'record, so aku ada screenshot dimana kami berdua adalah loser..

kami memilih untuk berlawan dengan si Napoleon and Frederick..as you all know, it was the best combination and the most ideal pair to fight..the deadliest and the strongest..so, seperti biasa dalam match sebelum2nya, aslah akan bagi message.."semoga berjaya" and then..game on..

seperti yang dijangka..the coalition of france and german dengan pantas nya menyerang kami terlebih dahulu..to be exact, aslah yang menggunakan ottoman diserang tanpa henti, and aku pulak dengan cepat menghantar troops yang sepatutnya digunakan untuk menyerang frederik..tak nak gaduh punya pasal..aku pun beralah la dengan si aslah ni..akhirnya,kami berjaya mematahkan setiap serangan mereka itu..

10 minit selepas itu, aku pulak diserang bertubi-tubi oleh the french legion under napoleon command..nasib yang tak begitu baik,,apabila boleh dikatakan semua infrastructure yang terletak dibawah "fred ridge" dihancurkan..cuma tinggal town center, several outpost and also some of the valiant british settler yang aku letak kat atas high point kat map tuwh..tentera aslah mostly buccanneers datang dengan harapan untuk relieve orang aku..for the first time succedeed but then si france datang membawa fresh troops..waktu ni aku ingat lagi,aku dengan aslah dah nak dekat bergaduh..perang mulut..ha3x..kelakar tol..

settlement aslah telah pun musnah dan yang tinggal cuma infrastructure dan explorernya..farid al jalal yang telah cedera dalam serangan franco-prussian tadi..aku pulak yang dah putus harapan menggunakan style "turtle" dalam usaha melambatkan tentera napoleon-frederik daripada memasuki kota kecil aku tuwh..

hah..ini la dia kota kecil aku..terdiri daripada 1 town center and several outpost dipertahankan oleh my explorer,fred mcbride and 2 orang suami isteri..aku harap dengan cara ni diorang akan bergelut punya nak masuk tempat ni..

tekaan aku betul pada mulanya dengan the whole french army berjaya dihapuskan..tetapi, dalam kegembiraan tu, diorang bawa reinforcement pulak..and kali ni diorang berjaya memecahkan tembok kota dan masuk kedalam jaringan outpost aku..ketika itu, setengah daripada french army yang waktu tu dah cukup kuat dilengkapi dengan several cannon tumbang..tapi, walau apa yang aku buat ..itu still tak berjaya untu menghalang diorang daripada memusnahkan town center aku..

at the end of the battle..when everything was destroyed..explorer aku dikepung oleh those frenchie and dibawa menghadap napoleon..jadi lauk la explorer aku tu...mengikut keterangan saksi, explorer aku ini berjaya menikam both of napoleon and frederik yang ketika itu sedang happy, and finally ditembak oleh firing squad..sedih kan..explorer aslah diselamatkan oleh natives comanche yang berdekatan dan dipercayai married with anak chief comanche tersebut..dah kalah,apa lagi aku surf internet and try cari apa sebenarnya kelemahan french ni..bukan apa, for me, those frenchie is the most strongest empire dalam game ni and meanwhile, aslah still main age of empires 3 untuk menambahkan jumlah levelnya..erk..lupa la pulak nak record waktu kita menang lawan diorang ek aslah n fizi..
..............the end.......................

No comments:

Post a Comment