Tuesday, January 28, 2014

Kisah AKU n 5 Tabiat Buruk Waktu Berkerja

Assalamualaikum semua, kat office memang banyak ragam-ragam manusi sebenarnya. Ada yang baik, ada yang tah apa-apa. So, malam ni aku nak share 5 tabiat buruk yang berlaku didalam ofis. Tak kira la kat mana korang kerja, mesti ada jenis-jenis yang 5 ni..:-)

Ring Toner
Bayangkan korang tengah bermati-matian fokus nak siapkan dokumen tender, ataupun tengah berada dalam tension stand up meeting, tiba-tiba "tinggalkanku perlahan-lahan ku pinta.." (nada dering someone berbunyi dan tak henti-henti).

Loud Speaker
Sometimes ada orang bila cakap kat telefon memang tak ingat dunia, some people speak as loud as they can bila bercakap on the phone. Kekadang benda tu tak relate dengan kerja pun. Sampai apa yang diorang nak buat hujung minggu tu pun kita boleh curi dengar..lol

"Pemecah Keyboard"
Haha, ni memang best. Rasanya aku pun boleh dikategorikan sebagai "Keyboard Smasher" ni jugak. KS ni digambarkan untuk sesiapa yang suka menaip menggunakan seluruh kekuatan, then mengeluarkan bunyi seakan mesin taip walaupun hakikatnya taip guna PC. Haha, nak solve masalah ni senang je, suruh company guna touch screen punya PC..kii

"Si Peminjam"
"Bro, ko ada nampak stapler aku tak, pinjam ko punya dulu. Urgent ni?", "Babe, pinjam puncher jap..aku punya bos pinjam.." Erm, ni jenis suka yang pinjam tak reti nak letak balik. Bukan apa la, pinjam tu okay, tapi yang tak okay nya bila barang pinjam tu jadi harta intelek diorang pulak. Rasanya nak kasi settle, chain je semua barang-barang kita kat meja, takpun nak senang, label kan..:-)

"Si Always Lewat"
Hampir kesemua ofis kat dunia ni ada yang jenis macam ni. Datang lambat, balik awal, 2 breakfast break, 4 lunch break, keluar masuk tandas. Dah la lambat, pastu rilek-rilek je share credit bila projek habis, tak pun dapat payment sama dengan colleagues selevel dia..Antara kelima-lima jenih bad habit, aku paling hate orang macam ni sebenarnya.

Ok lah guys, itu je aku nak cerita malam ni tentang dunia pekerjaan ni. Nantikan lagi entri berkaitan office's life kat blog ni. Till then, take care.

P/S: All picture courtesy from Google

No comments:

Post a Comment